Wednesday 1 May 2013

BUKAN KEHENDAKKU...

Semuanya bukan kehendakku..
dan bukan juga bukan keinginanku...
mungkin ini suddah suratan...
yang telah ku pilih...

 Aku mungkin sering dikecewakan...
 Aku sering dipinggiran hidup orang..
Aku juga selalu ditipu oleh orang yang aku percaya..

Tapi itu semua cabaran untuk mendewasakan aku..
menjadikan aku lebih tabah..
menjadikan aku kuat..
dalam disebalik kelukaan hati..

aku harus redha dan berfikiran positif...
aku harus mengkukuhkan perisai hati dan diri ini...
supaya tidak ada seorang pun yang boleh menembusi dan menghancurkan dinding pemisah hati dan jiwa ini...

Aku berharap aku tidak akan menjadi bunga yang layu kerana...
ketandusan air dan sinar mentari...
aku yakin dan harus kuat membawa hati ini pergi jauh dari perasaan yang selalau membuat aku sedih bagai punggukmerindu dan umpama gagak yang dibenci orang...

 

No comments:

Post a Comment